miercuri, 22 aprilie 2015

Festivalul Internațional de Film București - câteva recomandări

Festivalul Internațional de Film București (20-26 aprilie) sau mai pe scurt BIFF a ajuns la a XI-a ediție și ca întotdeauna are filme pentru toate gusturile cinefile. Pe lângă Taxi al lui Jafar Panahi, câștigător al Ursului de Aur la Berlin 2015 și Autoportretul unei fete cuminți, de Ana Lungu care au fost deja proiectate, am să vă spun ce mi-a atras atenția și cred că merită văzut. Cele două filme pe care le-am menționat anterior sunt diferite între ele, însă ambele merită atenție, iar filmul Anei Lungu va avea premiera în România în septembrie, așa că vă sfătuiesc să mergeți să-l vedeți atunci pentru că merită.


1. Tăietura/The Cut - Noul film al lui Fatih Akin, regizor care a făcut Soul Kitchen, un film drag mie, așa că sunt curios să văd un nou film făcut de el. Filmul este o drama istorică, de început de secolul XX, ce are ca subiect genocidul armean care a făcut peste 1.5 milioane de victime.
miercuri, 22 aprilie, ora 21:00, Cinema Studio
Trailer:


2. Departe de oameni/Loin des hommes - Film regizat de David Oelhoffen, în care joacă Viggo Mortensen, cu muzica originală semnată de Nick Cave, este un western existențialist, inspirat de o poveste de Albert Camus. Pe mine cele enumerate mai sus m-au făcut să vreau să-l văd, daca pe voi nu, atunci poate vă convinge trailerul.
joi, 23 aprilie, ora 19:00, Cinema Studio

Trailer:
 

3. A Girl Walks Home Alone at Night/O fată merge acasă singură în noapte - Am tot auzit de el pe alți cinefili și sincer îmi plac posterul și numele filmului, iar filmul pare să fie cool, eu zic să nu-l ratați că am auzit că e surprinzător pentru gen, pentru un film cu vampiri.
vineri, 24 aprilie, ora 19:00, cinema Studio

Trailer:
 

4.  Far from the Madding Crowd/Departe de lumea dezlânțuită - Regizat de Thomas Vinterberg, cel care a făcut excelentul The Hunt, acum adaptează un roman clasic cu același nume al lui Thomas Hardy. În film joacă Carey Mulligan și Michael Sheen. Totodată filmul va fi cel care va închide festivalul.
sâmbătă, 25 aprilie, ora 19:30, cinema Studio

Trailer:
 

5. Palo Alto - Film regizat de Gia Coppola, care provine dintr-o familie cu tradiție în cinematografie, este strănepoata lui Francis Ford Coppola, iar Palo Alto este debutul ei în regie. Filmul este bazat pe o carte omonimă scrisă de James Franco (hmm...). De văzut zic eu.
sâmbătă, 25 aprilie, ora 18:30, cinema Elvira Popescu și în reluare tot la Elvira Popescu, duminică, la ora 14:30.

Trailer:
Vizionare plăcută!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu