joi, 21 februarie 2013

Side Effects (2013) - recenzie

Side Effects, cel mai recent film al lui Soderbergh este mult mai bun in raport cu ultimele sale 3 filme. Regia e buna, imaginea, scenariul, majoritatea actorilor, muzica s.a.m.d sunt la fel de bune. Filmul are suspans, te atrage si te tine prins in el si de subiect pentru ca nu are momente moarte sau de umplutura.

Intram repede in contact cu personajele, un barbat - Martin () iese din inchisoare si se revede cu nevasta lui, Emily, jucata foarte convingator de catre . Cu toate ca sotul ei s-a intors acasa se vede ca ceva nu e in regula cu Emily, e distanta si absenta...chiar si cand face sex. Devine depresiva si incearca sa se sinucida, dar fara succes. Asa ajunge in spital unde isi face aparitia Dr. Banks (Jude Law) care devine psihiatrul lui Emily. Dr. Banks ii prescrie medicamente antidepresive ce ar trebui sa ii amelioreze starea depresiva, dar lucrurile se inrautasesc si Emily e din ce in ce mai instabila pana ce ajunge la alte acte sinucigase. Medicamentele au ca efect advers si somnambulismul ce o determina pe protagonista sa faca multe lucruri ciudate si anormale... avem parte de un twist anormal din punct de vedere al comportarii lui Emily, chiar creepy.

Rooney Mara e destul de schimbata (si aici) din punct de vedere al fizionomiei, e o fetiscana tanara, draguta, inocenta si neajutorata. Si-a intrat in rol foarte bine si convinge in rol de depresiva si nu numai...Jude Law e un doctor istet, un tip carismatic, oricum nu poti da gres niciodata cu el chiar daca joaca un anumit tipar el isi face rolul foarte bine. "Apare in cadru" si in rolul Dr. Siebert. Catherine arata foarte sexy si toate cele, dar din pacate nu e la fel de convingatoare si e putin exagerata. Joaca si care mie personal nu imi place, dar macar nu apare prea mult in film.

Lumina e folosita corespunzator la fel ca imaginea, coloana sonora, cadrele sunt ca o extensie a starii lui Emily, o lume pierduta ca mintea ei si detasata de orice persoana si orice sentiment placut. Atmosfera intensa a filmului, suspansul perpetuu, subiectul captivant te fac si pe tine ca spectator anxios si nerabdator.

Acestea fiind spuse eu va recomand sa il vedeti la cinema !
Premiera filmului este vineri pe 22 februarie.
Filmul este distribuit in Romania de catre MediaPro Distribution