duminică, 11 octombrie 2015

Les Films de Cannes à Bucarest - ediția a 6-a!

Octombrie este luna cea mai importantă pentru cinefili și lumea filmului, asta pentru că multe festivaluri de calitate sunt în luna asta, am început cu Anim'est, am continuat cu Dracula Film Festival și o să închei cu Les Films de Cannes à Bucarest, care a ajuns la ediția a 6-a, pentru mine e a 3-a :). Bineînțeles că mai sunt și alte festivaluri de calitate luna asta, dar eu din păcate nu am ajuns la ele până acum, ar fi Astra Film Festival din Sibiu și Comedy Cluj. 
Se anunță iar o ediție „bogată”, multe filme bune ale unor regizori consacrați, cu diverși invitați, dezbateri interesante și necesare despre starea actuală a cinematografiei. Pentu mai multe detalii vă recomand să urmăriți pagina de facebook a festivalului.
Deja s-au anunțat filmele care vor rula și mă declar încântat, în continuare o să vă las o mică listă cu filmele pe care de-abia aștept să le văd.


1. DHEEPAN

O să încep cu câștigătorul Palme d'Or-ului din acest an, pe lângă asta, mai există o altă veste bună, va fi prezent și regizorul Jacques Audiard. Regizorul își va prezenta filmul, va răspunde întrebărilor publicului și va susține un masterclass la Universitatea de Artă Teatrală și Cinematografică (UNATC) luni, 26 octombrie, de la ora 11.00. Un focus îi va fi dedicat în festival, alte două filme ale sale urmând a fi proiectate: De battre mon cœur s’est arrêté și Un profet.


2. THE LOBSTER

De regizorul grec Yorgos Lanthimos, distins cu trei premii la Cannes: Premiul Juriului, O mențiune specială Queer Palm, dedicată producțiilor cu tematică LGBT, și premiul al doilea Palm Dog, pentru cel mai carismatic câine. Cu  Colin Farrell, Léa Seydoux, John C. Reilly și Ben Whishaw.
Léa Seydoux și un porc cam mare :D


3. TALE OF TALES

Regizat de Matteo Garrone, filmul este o adaptare a primei cărți de basme din lume, Pentamerone, de Giambattista Basile, apărută în 1600. O lume bizară, fantastică, dominată de regi, prințese, vrăjitori, ursitoare și căpcăuni, în care Salma Hayek, Vincent Cassel, Toby Jones și John C. Reilly au roluri centrale.


4. LOUDER THAN BOMBS

Regizat de Joachim Trier, filmul aduce laolaltă nume ca Jesse Eisenberg, Gabriel Byrne, Isabelle Huppert, David Strathairn și Amy Ryan. E drama intensă și emoționantă a unui tată și a celor doi fii ai săi care trebuie să facă față amintirilor, dar și secretelor din trecut, atunci când se reunesc în casa familiei, la trei ani după pierderea soției și mamei lor, un celebru fotograf de război.

5. THE ASSASSIN 

Numai pentru faptul că e asiatic mă face și mai mult să fiu nerăbdător să-l văd, și vă reamintesc că anul ăsta vor fi multe filme asiatice. The Assassin a câștigat în cele din urmă Premiul pentru regie la Cannes și a fost propus de Taiwan la Oscar 2016. Spectatorii vor avea șansa să vadă în premieră în România filmul maestrului taiwanez Hou Hsiao-hsien, o superbă explorare a istoriei artelor marțiale, primită cu ovații de presa internațională.


6. LE TOUT NOUVEAU TESTAMENT 

Dumnezeu există. Locuiește la Bruxelles. E odios cu soția și fiica lui. S-a vorbit mult de fiul lui, dar foarte puțin de fiica lui. Fiica lui sunt eu. Mă numesc Ea și am 10 ani. Ca să mă răzbun, le-am trimis tuturor oamenilor din lume, prin sms, data la care vor muri.
”Ovaționat la Cannes și propus de Belgia la Oscar - nu dați greș la ‪#‎lesfilms‬, o să vă binedispună pentru multă vreme” - spun cei de la festival, așa sper să fie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu