vineri, 23 noiembrie 2012

Cloud Atlas - Un nor de profunzime superficiala

Atlasul norilor (Cloud Atlas) este un film sau un proiect ambitios fara doar si poate, al doilea proiect de o asemenea anvergura al fratilor Wachowski, dupa Matrix, film ce a revolutionat cinematografia. Filmul este adaptat dupa o carte scrisa de David Mitchell, considerata neecranizabila asta pana cand s-au decis Wachowski sa o faca ecranizabila.


Atlasul norilor se vrea a fi un film filozofic, dens, plin de substanta si profunzime sufleteasca, umana, dar mie mi se pare ca esueaza, fiind astfel doar la suprafata si la un nivel comercial. Filmul este alcatuit din mai multe fire narative plasate in diferite perioade de timp, care intr-un fel sau altul sunt conectate prin personajele lor, lucru pe care il simt si ele. Regizorii reusesc sa il faca omogen, povestile se imbina frumos si logic intr-o anumita masura, nu este plictisitor, nu are momente moarte cu toate ca filmul dureaza aproximativ 3 ore. Veti gasi mai multe povesti, cum ziceam, ca o serie de scurtmetraje, fiecare actor interpreteaza mai multe roluri si este ajutat de un machiaj foarte bun sa intre in pielea lor. 


Vei gasi umor, aventura, actiune, un viitor sumbru asa cum e imaginat orice viitor in vreun film, romanta, speranta, viclenie si asa mai departe, exista cate putin din toate, ce va satisface pe oricine. Dintre toate personajele si toti actorii, Tom Hanks mi-a placut cel mai mult, dar si restul joaca bine. Este o scena savuroasa cu Tom Hanks ce intruchipeaza un scriitor ratat, cu o fizionomie si cu haine de "baiat rau", plus un accent foarte bine imitat de scotian. 


Imi place ca nu se fereste sa aiba violenta explicita, lucrul la care nu ma asteptam, dar e bine venita cel putin pentru mine. Cu toate ca este complex, are un scenariu solid, mie mi se pare ca are o profunzime superficiala, are niste linii de dialog dragute si interesante, cu insemnatate, lucru ce mi-a placut, dar per total este o filosofie comerciala pe intelesul oricui. Coloana sonora e constituita mai mult din melodia sextetul "Atlasul norilor", prezenta de mai multe ori in film. Este o melodie armonioasa, lina si placuta urechii.

4 comentarii:

  1. Esti de acord sa nu fiu de acord?:)) Ma refer aici la aspectul de superficialitate pe care spui ca-l are. Bine, tot ce-i posibil. Depinde cum a simtit fiecare spectator povestile. Pe mine m-a convins. Mi-au placut, asa cum remarci si tu, coloana sonora, actorii, dar mai ales dialogurile. Cu replicile uneori mult prea profunde, m-au convins ca oamenii astia chiar au facut altceva fata de pana acum. Oricum, per ansamblu ti-a placut si tie 

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, normal.. spre deosebire de altii, fiecare are parerea lui.
      Da, per total mi-a placut.. dar cum ziceam eu l-am simtit superficial, nu mi-a starnit prea multe sentimente si nu m-a dat pe spate cu nimic :D E un alt blockbuster ce va fi uitat la un momenat si nu prea se va mai pomeni de el.. spre deosebire de Matrix

      Ștergere
  2. De acord cu review-ul. Nu doar superficial dar toata "filozofia" din spatele filmului mi s-a parut ... banala. De multe ori previzibil pana la intregi linii de dialog.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi :). Este si banala.. si cand ma gandeam ca o sa faca ceva mult mai bun Wachowski, se pare ca nu prea mai sunt in stare de ceva apropiat de Matrix.. ci au venit numai cu porcarii(nu ma refer la asta)

      Ștergere