sâmbătă, 9 noiembrie 2013

Recenzie - Thor: The Dark World

Thor: The Dark World sau Thor 2 continua epopeea zeului sexy cu ciocanul in mana si cu pieptul umflat... si cu fratele zeu, razvratitul Loki, care de data asta sta intr-o inchiosare a Asgardului, deci il vom vedea mai putin in actiune. Noul Thor se mentine la un nivel bun, nu este mai slab decat primul. As zice chiar ca imi place mai mult asta.

De data asta de regie s-a ocupat Alan Taylor, un regizor oarecum obscur, nu are vreun film de care sa  fii auzit, dar a regizat cateva episoade ale unor seriale celebre, precum Game of Thrones si The Sopranos. In Thor 2 isi face treaba, momentele de actiune sunt dozate bine, la fel si cele melodramatice, nu se pune accentul mai mult decat trebuie ceea ce-i bine, de obicei se exagereaza.

Scenografia e buna si ea, e prezenta mai mult decat in primul, vedem mai mult din Asgard si din falnicia sa. Costumele sunt verosimile, nu au acel aspect "de nou", de vitrina, pe care il simt, sa zicem, in majoritatea filmelor, se integreaza mai ok cu lumea mitologica, extraterestra.

Scenariul nu e mare chestie, e destul de plat ca suspans, nu are twisturi mari, dar e suficient cat sa-l vizionezi de la un capat la altul fara plictis. Loki e inchis, dar apare mai spre final, il ajuta pe Thor pentru a salva Universul, insa cand apare in plan sau vorbeste te cucereste prin sarmul lui, iar glumele te fac sa chicotesti. Tom Hiddleston, cum ziceam, il interpreteaza foarte bine pe Loki, ii cool in fiecare cadru si cu fiecare zambet malefic. Thor, jucat de Chris Hemsworth, s-a schimbat, nu mai e neascultator si ahtiat dupa orice bataie, isi asculta regele, aduce ordine in cele 9 regate, dar nu e tocmai un gagic bun, ii arata ciocanul rar lui Jane Foster jucata de catre Natalie Portman, care-i nesuferita, are tot felu' de grimase si da din maini ca o descreierata. Darcy, jucata de Kat Dennings e fata de "stiinta" mai prostuta-geeky-wannabe, iar Erik, savantul excentric si dus cu neuronu' interpretat haios de
Stellan Skarsgård, deci da, stereotipuri.

Astept partea a 3-a, imi place actorul pe care l-au adus pentru un nou villain din Thor, ca sa vedeti despre cine-i vorba, ca nu vreau sa va stric entuziasmul, ramaneti dupa credite la film si veti afla.

(imagini via marvel.com/thor)